Leerdoel SEO

This blog published on: 07 April, 2022 | 00:11

Introductie

Tijdens de eerste twee jaar van mijn opleiding heb ik vaak de term SEO voorbij horen komen. Echter bleef het voor mij vaag hoe ik dit nu kon omzetten naar acties. Zo weet ik niet hoe ik het beste kan onderzoeken waar de kansen liggen om hoog te ranken en mocht ik dat weten ik niet weet hoe ik het toepas. In de afgelopen periode heb ik meerdere websites gemaakt. Voor mijn carrière zou het daarom erg interessant zijn om het te kunnen onderzoeken van kansen en het toepassen van SEO om websites meerwaarde te geven.

 

Leerdoel

Mijn specifieke leerdoel is het kunnen begrijpen en toepassen van technische SEO en het leren en toepassen van keyword research. Wanneer ik technische SEO en on-page SEO begrijp wil ik het kunnen toepassen op websites. Op het einde van de Minor wil ik instaat zijn om een goed voor onderzoek te doen en dit te kunnen toepassen op een website van mezelf of een klant.

 

Hoe ga ik mijn leerdoel behalen

Ik ga via Yoast SEO toegang kopen tot de course. bij het kopen van de course zit ook automatisch toegang tot de premium plugin van Yoast voor een jaar.  Ik wil mijn leerdoel behalen door het gene wat ik leer via de courses gelijk toe te passen op een website. Mijn doel is om verschillende courses te volgen die uiteindelijk bijdragen aan mijn kennis in de praktijk. Verder ga ik ook via verschillende kanalen zoals Youtube zoveel mogelijk informatie winnen over SEO om een zo goed en breed mogelijk beeld er van te krijgen.

 

Heb ik mijn leerdoelen behaald?

Tijdens mijn minor heb ik vier  verschillende courses behaald voor Yoast SEO. Deze courses hebben direct een bijdrage gehad aan mijn kennis voor het toepassen van SEO. Zo heb ik twee certificaten gehaald voor structured data, hierin heb ik geleerd hoe de pagina’s voor Google duidelijk gemaakt kunnen worden. Door data gestructureerd aan te bieden aan Google weet Google beter waar de site overgaat en is de kans op ranking hoger. Ik heb ook een certificaat gehaald voor keyword research. Met deze course heb ik geleerd hoe ik kansen en mogelijkheden kan vinden voor bepaalde keywords en hoe ik dit kan verwerken in een keyword list.

Een keyword list is een lijst waar je op basis van verschillende factoren bezoekerszoekgedrag gaat analyseren. Vanuit deze analyse kijk je naar de mogelijkheden die je hebt op woorden waar een groot zoekvolume op zit. Echter is het meestal lastiger om te ranken op zoekwoorden met grote zoek volumes omdat de concurrentie daarop hoger is. Hierdoor kan bijvoorbeeld ook de keuze gemaakt worden om te kijken naar langere woorden van de zoekterm long tail keywords. Op deze specifieke zoekopdrachten zit doorgaans een lager zoekvolume maar ook een lagere concurrentie.  In de keyword list kijk je naar de volumes maar ook naar de mogelijkheden om te ranken.

 

 

 

Ik heb op een website voor een langere periode gebruik gemaakt van de Yoast SEO tool en heb audits uitgevoerd op de website. Door het toepassen van de dingen die ik leerde tijdens de course heb ik de onpage SEO score van de website naar 95 gekregen en heb ik 116 ‘fouten’ opgelost.

Terug kijkend op mijn leerdoel ben ik erg tevreden met de resultaten die ik heb behaald. Zo ben ik instaat om een duidelijke strategie voor SEO te kunnen definiëren en vanuit hier een plan van aanpak te kunnen schrijven. Verder ben ik instaat om de analyse om te zetten in duidelijke acties en kan ik het toepassen.

 

 

 

 

 

Behaalde certificaten:

Meer lezen

Onderstaand kunt u meer lezen over mijn geleerde punten tijdens de Minor Digital Marketing op Fontys hogescholen Tilburg.

Interesse? Laten we een meeting inplannen!

Wilt u mij beter leren kennen? Laten we afspreken!
Onderstaand kunt u uw gegevens achterlaten.

Kom in contact

@ 2022 All Copyright Reserved